روز پس از آغاز جنگ غزه و در حالی که جبهه استکبار انتظار کاهش توان نظامی مقاومت را می‌کشد، اما نه تنها این رؤیای پلید تعبیر نشده بلکه هر روز شاهد رو کردن شگفتانه رزمندگان اسلام در جریان نبرد ضد جریان کفر هستیم.

پس‌لرزه‌های شلیک انصارالله به قلب تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین، آخرین غافلگیری علیه دشمن صهیونیستی باز هم از سوی انصارالله یمن و همتباران اویس قرنی بود. این اتفاق با حمله پهپادی بامدادی مهیب به قلب سرزمین‌های اشغالی رقم خورد.

در این راستا روز گذشته پهپاد مبارزان یمنی موفق شد با گذر از تمام سامانه‌های راداری و پدافندی پرطمطراق رژیم صهیونیستی، یک هدف را در تل‌آویو پایتخت ادعایی رژیم اشغالگر و آن هم در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داده و با خاک یکسان کند. در این حمله کم‌نظیر دست‌کم یک صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

عملیات خیره‌کننده انصارالله
یمنی‌ها با انتشار بیانیه‌ای به‌صراحت مسئولیت عملیات را بر عهده گرفته‌اند. سخنگوی ارتش یمن در تشریح جزئیات این حمله گفت: این عملیات با پهپاد جدید به نام «یافا» انجام شد که قادر است از سامانه‌های رهگیری دشمن عبور کند. یحیی سریع افزود: تل‌آویو را منطقه‌ای ناامن اعلام می‌کنیم و از این پس اهداف حساس و حیاتی مهمی را در قلب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار خواهیم داد.

برپایه گزارش‌ها، یافا رادارگریز و قادر است از سامانه‌های رهگیری پیشرفته عبور کند؛ همچنین توانسته حدود ۲هزار کیلومتر پرواز کند. براساس گزارش منابع سعودی، ارتش رژیم اسرائیل تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه پهپاد یافا توانسته این مسافت را در عرض ۱۰ساعت طی کند، آغاز کرده است. گفتنی است، یافا نام عربی و اصلی تل‌آویو پیش از اشغال است. 

باوجود حمایت‌های همه‌جانبه غرب، گاف امنیتی رژیم صهیونیستی که با ورود پهپاد یمنی به عمق فلسطین اشغالی آشکار شد انتقادهای درونی از ارتش اسرائیل را به اوج خود رسانده است. یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش گفت: بازدارندگی هم در تل‌آویو و هم در شمال از بین رفته است. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم هشدار داد: ما امنیت در اسرائیل را به‌طور کامل از دست دادیم و همه خطوط قرمز زیر پا گذاشته شده است.

همزمان آکسیوس آمریکا گزارش داد: حمله به تل‌آویو یکی از خطرناک‌ترین حملات از هفتم اکتبر محسوب می‌شود. 

اما این اتفاق در فضای مجازی رژیم هم بازتاب بسیاری داشت.

رسانه‌های صهیونیستی با کنایه به وزیر جنگ نوشتند: «برخی پهپاد را با چشم غیرمسلح در حالی که از راه دریا از بالای سرشان عبور می‌کرد، دیده و صدای موتورش را شنیدند. اما آیا گالانت هم مانند همه ما با صدای انفجار از خواب بیدار شد؟ صدای انفجار پهپاد در مرکز تل‌آویو در بیش از ۴۰کیلومتر دورتر هم شنیده شد و با تمام فناوری‌هایی که اینجا در تل‌آویو به آن می‌بالند، متوجه نشدند پهپاد وارد تل‌آویو شده است!» آن‌ها نوشتند: آنچه رخ داد شکستی برای ارتش و سامانه‌های دفاع هوایی و نیروی هوایی و جبهه داخلی است و پرسش‌هایی مشابه هفتم اکتبر وجود دارد که این‌ها کجا بودند؟

ارتش اشغالگر اما با هدف توجیه این مسئله مدعی شده «اشتباه انسانی» سبب شده پدافند نتواند پهپاد مهاجم را رهگیری کند. 

هشداری برای طوفان الاقصی ۲

پس‌لرزه‌های شلیک انصارالله به قلب تل‌آویو


سید هادی سید افقهی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس در تحلیل رخداد اخیر و پیامدهای آن بر امنیت رژیم صهیونیستی گفت: ناکارآمدی ساختار پدافندی رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که با حمله گسترده ۳۸۵ موشک و پهپاد تهاجمی انجام گرفت، کاملاً آشکار شد و حال، نفوذ پهپاد انصارالله به عمق فلسطین اشغالی نشان داد این فناوری نظامی به‌خوبی در اختیار دیگر اعضای محور مقاومت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رژیم به ادعای خود از سه لایه پدافندی بهره می‌برد. گنبد آهنین برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد، فلاخن داوود برای جلوگیری از ورود موشک‌های میان‌برد و پیکان هم نوعی سامانه دفاع ضدبالستیک است. اما هر سه این سامانه‌های دفاعی در عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران ضربه سنگینی خوردند، در واقع وعده صادق قدرت بانک اطلاعاتی ایران و ضعف پدافندی رژیم صهیونیستی را به‌خوبی نشان داد. حالا هم پهپاد یافا ۹ساعت از یمن تا تل‌آویو در حرکت بود ولی هیچ یک از سه لایه دفاعی اسرائیل نتوانست آن را ردگیری و منهدم کند.

سیدافقهی اظهار کرد: حمله پهپادی انصارالله موجب سردرگمی سران رژیم صهیونیستی، دستگاه‌های امنیتی و نظامی آن شده به‌طوری‌که آن‌ها در هراس هستند در آستانه یک‌سالگی جنگ در غزه، عملیات طوفان الاقصی۲ توسط انصارالله علیه رژیم صهیونیستی تحمیل شود.

پیامی برای آمریکا
این کارشناس مسائل غرب آسیا، اصابت موشک انصارالله به نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو را هم هشداری معنادار به متجاوزان آمریکایی دانست و گفت: عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله بارها درباره رفتار آمریکایی‌ها در بمباران شهرهای صنعا، حدیده و صعده هشدار داده بود و اصابت موشک به نزدیکی سفارت ایالات متحده پیامی از سوی یمن است که آمریکا حتی در قلب رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از حملات موشکی و پهپادی انصارالله در امان باشد. دیگر جبهه‌های محور مقاومت به‌خصوص مقاومت اسلامی عراق نیز در هفته‌های گذشته پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد هدف موشکی قرار داده‌اند.

۲ دلیل اهمیت اقدام انصارالله

پس‌لرزه‌های شلیک انصارالله به قلب تل‌آویو


ناصر ترابی، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در ارزیابی حمله پهپادی انصارالله به تل‌آویو، گفت: این حمله از دو نظر قابل بررسی است. نخست اینکه این اقدام انصارالله به نمایندگی از محور مقاومت پیام مهمی را درباره هر نوع ماجراجویی رژیم صهیونیستی در منطقه به‌خصوص علیه لبنان به تل‌آویو ارسال کرد. از نظر فنی نیز این حمله کم‌نظیر بیانگر فناوری برتر انصارالله و همچنین اثبات پوشالی بودن گنبد آهنین است، چراکه این پرنده هدایت‌پذیر از دور توانسته فاصله ۲هزار کیلومتری یمن تا سرزمین‌های اشغالی را بدون هیچ رهگیری و مزاحمتی و با وجود تمام همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و غرب بپیماید.

 وی با اشاره به دیگر اهداف هوشمندانه انصارالله از انجام این حمله حساب شده، گفت: اصابت موشک به نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا با دو رویکرد صورت گرفت؛ نخست چنین تهاجمی موجب لغو سفر برنامه‌ریزی شده نتانیاهو به واشنگتن شد. هدف این سفر استفاده نتانیاهو از کارزار انتخاباتی آمریکا به نفع خود بود. دومین رویکرد، گوشزد کردن این نکته جدی به مقامات واشنگتن  و ساکنان آینده کاخ‌سفید است که اگر واشنگتن به دنبال ماجراجویی جدید باشد نه تنها تمام منطقه وارد جنگ می‌شود بلکه بحران‌های سخت بین‌المللی در انتظار آمریکا خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره ورود مقاومت به مرحله جدید نبرد در برابر رژیم  پس از ۱۰ماه از عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: امروز توان رزمی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت در غزه، لبنان، یمن و عراق تضعیف شده. هرچند در ماه‌های اخیر، صهیونیست‌ها بارها بیروت را تهدید کردند اما یک حمله پهپادی از سمت انصارالله به قلب سرزمین‌های اشغالی تمامی یاوه‌گویی‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد و رژیم هیچ اهرم و توانی برای پاسخ به یمن ندارد و از سوی دیگر در غزه و جبهه شمالی زمینگیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.